חשיפה: הגבול עם לבנון יוזז בגלל קבר האמורא

    מהדורת הבוקר No Comments on חשיפה: הגבול עם לבנון יוזז בגלל קבר האמורא

    ‏פרסום ראשון: הדרג המדיני בוחן אפשרות להכניס את קברו של האמורא רב אשי לכל הסדר מדיני או צבאי שיהיה בצפון | דיווחו של כתבינו מוטי הלפרין ב'מהדורת הבוקר' עם בצלאל קאהן ודוד חכם

    צילום: אלישמע סנדמן
    21:37
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on "יש עוד הרבה משימות קדימה": הרמטכ"ל ביקר ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתבינו בכנסת מוטי הלפרין מדווח ב'מהדורת הבוקר' בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם: קברו של רב אשי ממוקם בגבול לבנון, כאשר חצי מהקבר בשטח ישראל במוצב ציפורן – והחצי השני בשטח לבנון. בעבר ישראל שלטה בכל הקבר, אחרי נסיגת ישראל מדרום לבנון, לפני כ-24 שנים, הוצעה הוחלטה על ידי האו"ם והוסכם על הצדדים. אחרי מלחמת לבנון השנייה, כשחיזבאללה הורחק מהמקום, התאפשרו התפילות בקבר כאשר כל ביקור במקום מצריך אישורים ביטחוניים וסיוע צבאי.

    כיום כמובן אי אפשר לבקר שם, המוצב מטווח בטילי נ"ט שמשגר חיזבאללה, והגבול עובר למעשה בדיוק באמצע הקבר.

    מי שדרש את הנושא הוא חבר הכנסת ישראל אייכלר, בדיון חסוי של ועדת חוץ וביטחון. אייכלר דרש זאת בפני ראש המל"ל צחי הנגבי שהודה כי "לא הכיר את העניין" וש"יבדוק את זה", כעת כאמור בדרג המדיני בוחנים להזיז למעשה את הגבול במספר מטרים כדי שיוכלו להתפלל כראוי בקברו של האמורא

    אייכלר להנגבי: "שמתם דעתכם על קברו של רב אשי? אתם מתכוונים לטפל בזה? הציבור לא יכול להתפלל שם. שלפחות במערכה הנוכחית הגבול יזוז ככה שהקבר יהיה בשטחנו". הנגבי: "אשוב אליך עם תשובות"

    מהמטה לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "הנושא הוצג לראש המל"ל בשלב השאלות. ראש המל"ל לא הכיר את הנושא והבטיח לבדוק במה מדובר. הובטח לפנות לגורמים המוסמכים ולקבל התייחסותם".

    האזינו



    0 תגובות